O persoană şi-a pierdut viaţa, sâmbătă seara, iar trei au ajuns la spital, după ce o locomotivă a lovit un tren de călători în gara Galaţi. Trei dintre victime sunt angajaţi ai CFR, iar cea de-a patra un călător aflat în vagon. Mecanicul de locomotivă a declarat Poliției că locomotiva a accelerat brusc și că nu a mai funcționat sistemul de frânare. Martorii spun și ei că locomotiva a rămas fără frâne. Un dosar penal a fost întocmit pentru ucidere și vătămare din culpă.
În comuna Tudor Vladimirescu, unde locuia femeia care a murit în accident, vestea a căzut ca un trăsnet.
Lucra de 35 de ani la CFR și tot de atâția ani făcea naveta ca să ajungă la serviciu. Acasă o așteptau soțul și fiica de 14 ani. Fiul era la București când a primit teribila veste.
Doar mecanicul a scăpat cu răni mai ușoare și a fost între timp externat. Bărbatul de 50 de ani lucrează la CFR de 15 ani și este instructor autorizat.
Atât directorul CFR Călători, cât și ministrul Transporturilor au transmis condoleanțe familiei.
O comisie a ministerului anchetează accidentul și va face o verificare tehnică a tuturor vehiculelor - locomotive, vagoane și utilaje care se deplasează pe calea ferată.
În urma accidentului feroviar produs acum două săptămâni în Teleorman, vor fi reexaminați toți mecanicii de locomotivă, dar asta abia din luna aprilie.
ACTUALIZARE Familia femeii care a murit în urma accidentului feroviar este în stare de șoc, a transmis Alina Salanți, corespondent TVR.
Femeia avea doi copii - un băiat de 26 de ani și o adolescentă de 14. Aceștia au vorbit cu mama lor ieri, în jurul prânzului. Seara, în jurul orei 20.30, au aflat că ea a murit.
ACTUALIZARE Pasagerul și conductorul care se aflau în vagonul lovit au fost operați de urgență astă-noapte și sunt internați la Terapie Intensivă.
Starea lor este stabilă, mai grav este pasagerul, care are politraumatisme și mai multe fracturi, a transmis Alina Salanți, corespondent TVR. Mecanicul a fost externat.
ACTUALIZARE „Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani!", a transmis, astăzi, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa.
"În legătură cu accidentul grav ce s-a petrecut în data de 25.03.2023, în stația Galați, la formarea trenului R 7576, care s-a soldat cu decesul unei colege și rănirea altor 3 persoane, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, face următoarele precizări: 'Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani! Profund îndurerat, transmit și pe această cale condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!'", se arată într-un comunicat transmis Știrilor TVR.
ACTUALIZARE "S-a efectuat cercetarea la fața locului de către polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat" - sunt primele informații legate de modul în care s-a produs accidentul de sâmbătă, potrivit Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Galați.
Citește și:
Trenul de călători urma să plece din Gara Galați spre Mărășești. Cu câteva minute înainte, la ora 19.19, locomotiva care trebuia să cupleze și să tracteze singurul vagon al trenului a intrat în gară, dar nu a mai apucat să frâneze și să se oprească. Potrivit martorilor, locomotiva a venit cu foarte mare viteză și a lovit vagonul de călători, s-a deplasat 40 de metri până când s-a oprit, iar în tot acest timp a făcut dezastru.
În urma impactului deosebit de puternic, cei trei angajați ai CFR aflați în locomotivă, dar și un pasager, au fost răniți.
Eugen Chiriță, purtător de cuvânt ISU Galați: Au rezultat patru victime, dintre care una încarcerată, o victimă în stop cardiorespirator și alte două victime cu leziuni în diferite părți ale corpului. Victima încarcerată a fost extrasă de echipajele de descarcerare, conștientă, a fost transportată la spital. Victima în stop cardiorespirator a răspuns manevrelor de resuscitare și a fost și ea transportată la spital.
Cei patru răniți au fost duși la Spitalul de Urgență din Galați. Una dintre victime a decedat la spital.
Dr. Ionuț Băneșeanu, Spitalul de Urgență Galați: A fost găsită în stop cardiorespirator, s-au aplicat manevrele de resuscitare, ulterior a mai avut încă patru stopuri cardiorespiratorii nereușite ca resuscitare și după cel de-al cincilea stop a fost declarată decedată. (n.r., Întrebare: Starea celorlalți răniți?) Un pacient găsit încarcerat cu fracturi deschise, adus la spital, la fel ca și ceilalți trei.
Traian Preoteasa, director general CFR: S-a vorbit cu mecanicul, a făcut tot ce putea să facă. Și după butoanele pe care le vedem acționate, se pare că chiar a făcut tot ce trebuia să facă. Acel gradulator care a crescut viteza necontrolat.
Femeia care și-a pierdut viața era șefa de tren.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis condoleanțe familiei și totodată a solicitat CFR să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz. În urma unui alt incident petrecut recent în Teleorman, ministrul a mai a cerut reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă, începând cu luna aprilie.
Primele concluzii au venit de la IPJ Galați, a transmis Alina Salanți, corespondent TVR. Vagonul de călători se afla pe linia 4, iar aseară a fost lovit de locomotiva care urma să tracteze garnitura. Trenul ar fi trebuit să circule pe ruta Galați - Mărășești. În urma impactului deosebit de puternic a rezultat deformarea vagonului și acesta s-a deplasat ulterior 80 de metri. Mecaniculk de locomotivă a fost testat și a rezultat că nu consumase alcool. În cauză s-a întocmit un dosar penal pentru infracțiunile de ”distrugere sau semnalizare falsă", "ucidere din culpă" și "vătămare corporală din culpă".
"La ora ora 19:19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Stația CF Galați în așteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galați – Mărășești, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci", informează Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Galați.
"Din impact a rezultat deformarea vagonului și deplasarea acestuia cu circa 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din șeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, județul Galați", se mai spune în comunicat.
Ca urmare a coliziunii, atât mecanicul de locomotivă, cât și cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni, călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio respirator. După intervenția echipelor de descarcerare de la I.S.U. Galați și acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Județean Clinic de Urgență "Sf. Apostol Andrei" Galați. Din nefericire, din cauza leziunilor produse, femeia a decedat.
"S-a efectuat cercetarea la fața locului de către polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat".
"Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă. Mecanicul și conductorul de tren au fost testați cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative.
La fața locului s-au prezentat pentru efectuarea de verificări reprezentați ITM, AGIFER, Revizoratul Regionsl SC și SRTFC Galați.
În cauză s-a întocmit dosar penal pentru infracțiunile de ”distrugere sau semnalizare falsă", "ucidere din culpă" și "vătămare corporală din culpă", cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar".