A fost descoperit un nou ocean în sistemul nostru solar. Cercetătorii spun să există apă pe Ceres

Cercetătorii spun că au găsit dovezi care sugerează că există apă pe planeta pitică Ceres, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Dacă Ceres are un ocean vast sub crusta sa glaciară, există şansa ca acesta să găzduiască viaţă într-o anumită formă.

12 August 2020, 08:59 (actualizat 12 August 2020, 09:05) |
Planeta Ceres

Când vine vorba de apă în sistemul solar, este cunoscut faptul că doar Terra are apă din abundenţă pe suprafaţa sa. De asemenea, oamenii de ştiinţă au descoperit că lunile Enceladus şi Europa au amândouă oceane masive subterane, care pot avea ingredientele necesare pentru a susţine viaţa.

Dar o echipă de cercetători a publicat un studiu din care rezultă că au descoperit existenţa unui ocean subteran şi pe planeta pitică Ceres.

Ceres este o lună mare, îngheţată, care se află în centura de asteroizi dintre Jupiter şi Marte.

Corpul ceresc nu este destul de mare pentru a fi considerat planetă, aşa că a fost încadrată în categoria planetelor mici.

Într-o nouă serie de studii publicate în revista Nature, cercetătorii spun că au descoperit dovezi ale unui ocean masiv subteran de apă sărată care se află sub cochilia glaciară a planetei pitice.

sursa mediafax