50 de ani de Dacia. Paradă cu toate modelele care au ieşit pe poarta fabricii din Mioveni

2 septembrie 2018, 19:34

În proba de inteligență tehnică și creație. Pe șoselele țării a demarat triumfal, cu un an mai devreme decât se prevedea, primul autoturism românesc.

Se întâmpla în urmă cu jumătate de secol, în 1968.

Dacia înseamnă milioane de maşini, în zeci de modele, unele fabricate în doar câteva zeci sau sute de exemplare. De la furgoneta Estafette până La Dacia 2000, o maşină exclusivistă, cu motor de 2 mii de centimetri cubi, pe care o folosea însuşi Nicolae Ceauşescu.

Viorel Selan lucrează din 1983 la Dacia şi multe dintre inovaţiile introduse în producţia de serie au fost proiectate chiar de el.

Dacia a devenit un brand recunoscut în toată lumea pentru reţeta simplă: o maşină atractivă, calitate bună, la un preţ mic.

Antoine Doucerain, director general Automobile Dacia şi Group Renault România: „Luna asta, în septembrie, vom creşte producţia Dusterului la 1.100 bucăţi pe zi. O creştere de 10% faţă de începutul verii. Duster este o maşină de succes”.

Şi tinerii sunt pasionaţi de vechile Dacii. La 36 de ani, Cristi conduce o maşină cu 8 ani mai bătrână decât el. Porneşte la sfert de cheie, dar are capriciile ei, ca orice Dacie.

Toate modelele Dacia, inclusiv cele puţin cunoscute, s-au încolonat pentru o paradă festivă prin centrul Capitalei.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Salonul auto de la Geneva. Renault a prezentat mult așteptatul model electric R5

Dacia a devansat Renault pe piaţa europeană în luna ianuarie