Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

45 de ani pe Transfăgărășan. Construcția drumului peste munți a luat 40 de vieți

Unul dintre cele mai frumoase drumuri din țară și din lume, Transfăgărăşanul, a împlinit 45 de ani de când a fost dat în folosință. Lung de 151 de km, leagă județele Argeş si Sibiu peste Munţii Făgăraș, de unde puteți admira peisaje minunate. Asfaltul însă nu a suportat de 15 ani nicio reparație majoră. E plin de gropi şi denivelări, iar podurile sunt rupte. Doar 3 oameni mai lucrează la întreţinerea șoselei.

21 Septembrie 2019, 21:03 |
45 de ani pe Transfăgărășan
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Ideea construirii drumului peste munte i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu.

Astfel, în 1969, soldaţi şi muncitori porneau să spargă stânca pentru ceea ce avea să devină cel mai frumos drum din lume, aşa cum l-au numit realizatorii unei emisiuni auto din Marea Britanie.

Cei care au lucrat la Transfăgărăşan îşi amintesc cu emoţie atmosfera acelor zile.

În cinstea celor care au muncit la construcţia drumului şi la întreţinerea lui, a fost inaugurat un Monument al Constructorului Transfăgărăşanului.

Turiştii din ţară şi din străinătate sunt încântaţi de peisaje, dar spun că nu vin foarte des, din cauza stării deplorabile a șoselei.

Hotelierii se plâng că anul acesta au avut cei mai puțini turiști. Ei au dat în judecată Ministerul Transporturilor şi compania de drumuri, cărora le cer să repare asfaltul şi să lase șoseaua deschisă mai multe luni pe an.

Transfăgărăşanul este deschis de la 1 iunie până pe 30 octombrie, iar cei care asigură mentenanţa drumului spun că este imposibil să poți circula în timpul iernii.

Construirea Transfăgărăşanului a însemnat un sacrificiu uriaş, atât în rândul militarilor, cât şi al civililor. Datele oficiale arată că 40 de oameni au murit pe şantier. În memoria lor şi a celor care au participat la construcţia rutei au fost ridicate de-a lungul timpului două monumente: Poarta Geniştilor, la Cota 1200, şi Poarta Întâlnirii, la 1600.

Cea mai mare altitudine la care ajunge drumul este  2.042 metri, în zona tunelului de la Bâlea.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 22°C 20°C
IASI 16°C 18°C
CLUJ 23°C 22°C
CONSTANTA 17°C 18°C
CRAIOVA 25°C 23°C
BRASOV 23°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Octombrie 2019, 19:15
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-10-2019
Deschidere: 9623.42
Maxim: 9639.94
Mimim: 9607.5
Variatie: -0.04%
TLV
2.38
0.42%
FP
1.19
0%
BRD
14.40
0.14%
TRP
0.27
0.37%
DIGI
31.00
2.92%
EBS
151.20
1.9%
WINE
21.60
0.47%
TEL
20.00
0.25%
SNG
38.25
0.65%
SIF3
0.30
0.67%
ARHIVĂ ȘTIRI