300 de milioane de euro pentru extinderea metroului, în pericol. Banii din PNRR ar putea fi pierduți dacă lucrările întârzie

15 aprilie 2022, 20:18

Magistrala 4 de metrou „Gara de Nord – Progresul” are, conform proiectului, șapte stații și un depou și traversează Capitala de la Nord la Sud.

Pentru lucrările de structură la primul tronson „Gara de Nord-Filaret”, cu șase stații, sunt alocate 300 de milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Construcția metroului e așteaptă de mulți ani de locuitorii unor cartiere aglomerate, precum Rahova.

Metrorex nu poate începe încă licitația pentru selecția unui constructor. Trebuie să obțină acordul de mediu pentru studiul de fezabilitate și ulterior Planul Urbanistic Zonal, de la Primăria Generală.

„Documentația de atribuire pentru proiectare și execuție și documentația pentru finanțare sunt în stadiul de elaborare”, au precizat pentru Știrile TVR, reprezentanții Metrorex.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: În momentul ăsta, proiectanții merg pe la instituțiile statului să ia avizele. Este ceva ce nu ține de noi, momentan.

Reprezentanții asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii avertizează că există riscul ca finanțarea din PNRR să fie pierdută, în condițiile în care construcția tronsonului Gara de Nord-Filaret trebuie să fie gata până în 2026.

Mihai Crăciun, membru fondator, Asociaţia Construim România: Este foarte posibil ca România să piardă banii din PNRR pentru M4, urmând ca fondurile să fie asigurate de la bugetul de stat, aşa cum s-a întâmplat de multe alte ori.

În schimb, oficialii Ministerului Transporturilor sunt optimiști. Iar cei de la Bruxelles așteaptă ca autoritățile române să respecte angajamentele asumate.

Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii: Sunt șanse, proiectul e în pregătire și după cum bine știți urmărim foarte atent toate posibilele întârzieri.

Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi: Eu am încredere că tot ce s-a propus acolo se va și realiza. Cred că trebuie să existe o doză suplimentară de agilitate și de prioritizare a unor proiecte care să aducă valoarea adăugată multă și să fie mai simple.

Pentru cel de-al doilea tronson, Filaret-Progresul, nu sunt alocați bani prin PNRR. Finanțarea ar putea să fie asigurată de la buget și din alte fonduri europene.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă