2019, realizări și nereușite, în marile orașe ale țării

6 ianuarie 2020, 09:23

La Cluj, lucrările la Podul Porțelanului au început în urmă cu 9 luni, timp în care a fost închis pentru reabilitare și transformarea acestuia. Urma să devină pietonal și pentru biciclete. Lângă acesta urmează să fie construit și un alt pod pentru mașini. Lucrările au fost oprite tocmai în momentul în care se făceau săpături în locul unde ar urma să fie ridicat unul dintre pilonii de susținere ai noului pod. A fost descoperit un zăcământ de sare, iar acum proiectantul trebuie să găsească o soluție pentru că lucrările să poată continua. Momentan se caută soluții pentru fundație, iar pentru că traficul rutier a fost îngreunat s-a dat drumul la traficul rutier și pietonal pe podul vechi. Din cazua acestor situații reprezentanții primăriei se așteapta la depășirea termenului inițial de finalizare a lucărilor. Proiectul are o valoare totală de 5,7 milioane de lei, iar la final clujenii vor avea două poduri, dintre care unul nou cu două benzi pentru autoturisme și celălalt va fi pietonal și pentru  biciclete. Ultima reabilitare a Podului Porțelanului a fost făcută în anul 1970.

Unul dintre proiectele demarate de primăria Craiova în 2019, dar care va fi terminat în 2020 este reabilitarea străzii Carpenului din cartierul Bariera Vâlcii. În primăvară, atunci când vremea va permite vor fi făcute finisajele. Investiția se ridică la aproape 16 milioane de lei și prevede casetarea canalului și aducerea la nivel de stradă asfaltată cu două benzi pe sens, cu un scuar cu spațiu verde care va delimita cele două sensuri de circulație și cu gard metalic de protecție care să delimiteze sensurile de circulație.

Și dacă tot vorbim de asfaltarea și reabilitarea străzilor, în 2020 pe 35 de străzi de la periferia orașului care nu au mai fost asfaltate niciodată  se va turna asfalt, după ce în 2019 un număr de 24 de astfel de străzi au fost asfaltate. Vor continua și reparațiile pe străzile unde este nevoie de lucrări de reabilitare, in 2019 peste 100 de străzi au fost reparate, iar anul acesta primăria spune că va finaliza acțiunea de reparare a arterelor.

În 2020 va continua acțiunea municipalității de a oferi transport în comun de calitate craiovenilor. Zilele acestea-6,7 ianuarie- va sosi și ultimul lot de autobuze noi, autobuze care vor completa parcul auto al RAT Craiova. La sfârșitul lui 2019 au ajuns primele 25 de autobuze.  În plus, va fi finalizată și licitația pentru autobuzele electrice , iar în plin proces de derulare este și licitatația pentru tramvaiele moderne care vor circula în Bănie și care vor fi achiziționate cu fonduri UE. Pe 12 februarie este termenul limita de depunere a ofertelor și este a patra oară când se organizează această licitație.

La Craiova, un proiect important al municipalității, care a început ]n 2019 este stadionul de atletism. Acesta este gata în proporție de aproximativ 50 la sută și ar trebui să fie gata în mai 2020. Este un proiect ambițios, cu o valoarea de aproape 50 de milioane de lei. Va fi  primul stadion de atletism din România capabil să găzduiască competiții europene.

Stadionul va avea 5015 locuri pentru spectatori, dotări pentru sportivi, arbitri, media, și va fi dotat cu instalație de nocturnă pentru competiție și cu un teren competițional de atletism cu pistă de 400 metri, o zonă de încălzire, vestiare, spații comerciale și de alimentație publică, sală de forță cu vestiar și grupuri sanitare. La etajul al doilea se află zona administrativă, birouri, camere media și o sală de interviuri de 50 de locuri pentru reporteri. Etajul al treilea reprezintă nivelul de observație al competiției cu o zonă VIP, camerele de comentatori sportivi și spații de filmare (linie start și linie finish).  Pentru activitățile de încălzire se va construi o pistă standard de 200 metri pentru alergare cu 4 culoare și 100 m alergare în linie dreaptă.

La Timișoara, centura de sud a orasului este o restanță de vreo 10 ani. Nici 2019 nu a adus demararea lucrărilor. Practic, în urma cu un an, în decembrie 2018 a avut loc semnarea contractului pentru construirea centurii de sud la Timișoara. Încă nu s-a făcut nicio săpătură. Aceasta din mai multe motive. Primul a fost acela ca s-a cerut revizuirea proiectului pentru realizarea mai multor drumuri de acces/descarcare spre comunele periurbane.

La final de an chiar primarul Timișoarei a ținut să facă o ierarhizare a nereușitelor și a desemnat-o pe cea aflată în topul nerealizărilor administrației sale. Este vorba de faptul că nu s-au demarat lucrările la Pasajul Solventul, prin zona fostei platforme industriale…s-ar fi așteptat mai bine de un an după avizul de mediu, susțin reprezentanții primăriei. Robu se plânge că Agenția pentru Protecția Mediului ar fi blocat mult timp proiectul pasajului.

Piața Victoriei – înnoire rețele de utilități și repavare cu piatră naturală, mai figura pe agenda municipalității. Nu a foat demarată nici o lucrate, iar spre finalul anului, primăria a reamintit că planul complex de reabilitare din Piața Victoriei, nu va mai putea fi pus în aplicare. Întrucât acesta presupune săpături la câțiva metri adâncime și schimbarea rețelelor de utilități, reabilitarea nu va putea fi încheiată până în 2021, momentul în care Timișoara devine Capitală Culturală a Europei, iar acesta nu poate prinde orașul cu centrul în șantier.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite