Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

20 de ani de la inaugurarea Eurotunelului

Acum 20 de ani, regina Elisabeta a II-a, suveranul Angliei şi preşedintele francez, François Mitterand au deschis oficial canalul ce leagă vestul Franței cu sud-estul Angliei, pe sub Canalul Mânecii, cel mai lung tunel cu traseu submarin de 39 de km.

06 Mai 2014, 07:48 (actualizat 06 Mai 2014, 08:43) | Magda Manea |
Eurostar / FOTO: express.co.uk
Eurostar
Eurotunel
Intalnirea celor două părţi

Eurotunelul, considerat una dintre cele şapte minuni ale lumii moderne, este construcţia care a preocupat omenirea din anii 1800, un proiect fiind gândit încă din vremea lui Napoleon al III-ea.

Multe încercări au fost în cele două secole care au urmat, atât de partea franceză, cât şi de cea engleză, dar care nu s-au materializat, din lipsa datelor legate de geologia terenului şi de metodele eficiente de ventilare pentru un tunel aşa de lung în care urmau să circule trenuri cu aburi.

În 1867 William Low şi Sir George Clarke Hawkshaw au făcut un proiect de construcţie, iar peste zece ani a fost consituită o comisie anglo-franceză care a demarat lucrările unui tronson de cale ferată subterană. În 1881 au început forajele de încercare. Dinspre Anglia a fost forat un tunel lung de 1893 m, iar dinspre Franţa unul de 1669 m, dar la scurt timp, lucrările au fost sistate la iniţiativa guvernului englez care a considerat că au apărut riscuri de securitate naţională.

Reluarea proiectului a fost posibilă abia după terminarea celui de-al II-lea Război Mondial, prin acordul anglo-francez de la Canterbury din 1986.

Lucrările au fost începute în iunie 1988 în Franţa, iar pe 30 octombrie 1990, s-au întâlnit pentru prima dată, printr-o mică gaură în galeria de serviciu. Diferența între centrele celor două tunele era de doar 358 mm orizontal și 58 mm vertical. Când cele două tunele au fost unite complet, pe 1 decembrie 1990, a fost prima dată în ultimii 8.500 de ani când se putea merge pe uscat între Anglia și Franța.

(w380) Intalnirea

Eurotunelul a fost deschis oficial în data de 6 mai 1994, în prezenţa reginei Elisabeta a II-a a Angliei şi a preşedintelui francez, François Mitterand.

Eurotunelul se întinde între Folkestone (Anglia) şi Calais (Franţa) pe sub canalul Mânecii, are o lungime de 50 km din care 39 km sub apă, este al doilea mare tunel din lume, după tunelul Seikan din Japonia şi are o adâncime medie de 50 m sub nivelul apei.

Partea cea mai complicată a proiectului consta în ventilarea tunelurilor, pentru că trenurile circulă cu viteze de 160 km/h şi acţionează ca nişte pistoane într-un motor, iar temperatura urcă până la 60 grade Celsius, prea mult pentru echipamente şi pasageri. Soluţia găsită a fost construirea a doua centrale uriaşe de răcire, câte una la fiecare capăt al tunelului, ceea ce face din Eurotunel primul tunel din lume răcit cu aer condiţionat.

Tunelul este străbătut de trenuri pentru pasageri, autovehicule şi tiruri de marfă. Anual, prin Eurotunel trec peste 31 de milioane de pasageri, peste 2,5 milioane de autovehicule, 1,5 milioane de tiruri si 65.000 de trenuri.

La o adâncime 100 de metri, pe sub Canalul Mânecii, prin Eurotunel, circulă Eurostar, trenul de mare viteză (TVG), care face legătura între Londra, Paris şi Bruxelles

Personalul numără 3.000 de angajaţii ai ambelor părţi, iar costul total al investiţiei a fost estimat la aproape 20 de miliarde de dolari.

Este cel mai lung tunel subacvatic din lume – prin care circula 45.000 de calatori si 51.000 de tone de marfuri in fiecare an.

Legatura Angliei cu restul Europei se realizează prin intermediul Eurotunelului de sub Canalul Mânecii, existând curse directe spre Paris (3 ore) şi Bruxelles (2 ore 45 min.)

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN TIMP LIBER
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 17°C 17°C
IASI 12°C 13°C
CLUJ 14°C 14°C
CONSTANTA 11°C 10°C
CRAIOVA 19°C 18°C
BRASOV 13°C 13°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Martie 2019, 15:11
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-03-2019
Deschidere: 8047.89
Maxim: 8079.17
Mimim: 8047.89
Variatie: 0.34%
TLV
2.13
0.23%
FP
0.90
0.33%
SNG
31.80
2.08%
TBM
0.29
3.91%
SNN
9.75
0%
TEL
20.35
0.96%
SNP
0.37
0.14%
BRD
12.96
0.94%
TGN
334.50
0.6%
EL
10.26
0.19%
ARHIVĂ ȘTIRI