18 noiembrie, Ziua Mondială pentru Comemorarea Victimelor Accidentelor în Trafic. Drumurile nu sunt simple căi de acces, „drumurile au povești“

18 noiembrie 2018, 08:35

În accidente rutiere mor aproximativ 1.25 milioane de persoane în fiecare an – 90% dintre acestea, în țări cu venit mediu și scăzut. Astfel de accidente sunt principala cauză a decesului în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani. Aproape jumătate dintre victimele deceselor în trafic sunt pietoni, bicicliști și motocicliști.

România și Uniunea Europeană

România este pe primul loc din UE într-un clasament al deceselor survenite în urma accidentelor rutiere, arată datele Comisiei Europene. La coada clasamentului se află Suedia şi Marea Britanie.

 

(w500) Ziua Mondi

Raportul arată că, în România, în 2017, au murit peste 1.900 de oameni în accidente rutiere, iar anul 2008 a fost cel mai negru din ultimii 17, cu 3.000 de morţi.

În Uniunea Europeană au murit pe şosele 25.500 de oameni în 2017.

Comisia Europeană arată că drumurile din UE sunt cele mai sigure din lume, cu 49 de persoane decedate la un milion de locuitori, în timp ce media mondială este de 174 de decese/milion de locuitori.

„În 2017, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 300 mai puţine decât în 2016 (-2%) şi cu 6.200 mai puţine decât în 2010 (-20%). Deşi tendinţa este încurajatoare, de acum îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă”, arată raportul CE.

 

 

În 2017, 135.000 de persoane au suferit accidente grave. „Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an”.

„25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţă. În spatele acestor cifre se ascund tot atâtea poveşti de doliu şi durere. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni” – comisar european pentru Transporturi, Violeta Bulc.

În 2017, Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale faţă de anul 2016, de -32% şi, respectiv, -20%.

România a raportat 98 de morţi/milion de locuitori, Bulgaria – 96, Croaţia – 80 şi alte patru ţări au o medie de peste 60 de decese/milion de locuitori: Polonia, Grecia, Lituania şi Letonia.

România şi Bulgaria au fost singurele ţări UE unde raportul indica peste 80, în timp ce în 2010 şapte ţări erau în această situaţie.

„A continuat să scadă, în 2017, şi decalajul de performanţă dintre statele membre, doar două state membre înregistrând o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori (România şi Bulgaria)”, conform raportului.

 

(w500) Ziua Mondi

Comisia lucrează la un nou cadru privind siguranţa rutieră pentru perioada 2020-2030.

„Acest demers ar putea include şi o revizuire a normelor europene privind siguranţa vehiculelor şi privind gestionarea siguranţei infrastructurii, precum şi o iniţiativă ce ar viza să asigure o tranziţie fără riscuri către o mobilitate cooperativă, conectată şi autonomă”, precizează Executivul comunitar.

Conform unei statistici întocmită de Autoritatea de Supraveghere Financiară, bucureştenii sunt cei mai periculoşi şoferi.

Peste 6% din maşinile înmatriculate în Capitală au provocat un accident.

Pe locurile imediat următoare se situează șoferii din Constanţa şi Iaşi.

Cele mai multe accidente sunt provocate de tinerii sub 25 de ani: 6,15% dintre aceştia au provocat un accident.

4,59 la sută dintre conducătorii auto de peste 40 de ani au produs un accident de circulaţie.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite