O rază de soare pentru bunicii noştri. Dacă vor să stea de vorbă cu cineva, au Telefonul Vârstnicului, unde întotdeauna li se răspunde. Este prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor de peste 65 de ani, înfiinţată de Fundaţia Principesa Margareta, acum 2 ani. Peste zece mii de persoane au sunat, cei mai mulţi pentru că nu mai au cu cine să schimbe o vorbă.
S-a împlinit un an de când Denisa Sima, în vârstă de 75 de ani, din Bucureşti, vorbeşte cu Andreea Dumitru, una dintre cele două operatoare care răspund zilnic la Telefonul Vârstnicului. Denisa Dima este singură de 30 de ani, iar de 16 unicul ei fiu s-a mutat în Canada. Sunt zile întregi când Denisa nu vorbeşte cu nimeni. Anul trecut i-a venit ideea să apeleze acest serviciu destinat seniorilor.
Andreea a absolvit Sociologia. Urmează un masterat în Asistenţă socială. Are doar 23 de ani, dar ascultând-o nu ai cum să nu-i remarci înţelepciunea, bunătatea şi mai ales răbdarea.
Cele două operatoare răspund la Telefonul Vârstnicului (0800 460 001) între orele 8:00 şi 20:00. Le ajută 15 voluntari.
Pentru a rezolva problemele bătrânilor care sună la Telefonul Vârstnicului, fundaţia colaborează cu 450 de instituţii şi ONG-uri spre care sunt direcţionaţi seniorii.