Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
TOP

10 idei de afaceri care au produs cel puţin 100 de milioane de dolari fiecare

Oricine are măcar o idee de afaceri, despre care crede că poate aduce milioane. Problema este punerea în practică a ideii şi a planului de afaceri. Există, totuşi, destui antreprenori care au avut idei simple pe care le-au transformat în mari afaceri.

23 Iunie 2012, 09:56 (actualizat 30 Iunie 2012, 13:41) |
100 de milioane de dolari / FOTO: www.huffingtonpost.com
100 de milioane de dolari
Chris and Robin Sorensen — Firehouse Subs
Mary Ellen Sheets — Two Men and a Truck
Bert and John Jacobs — Life is Good
Sara Blakely — Spanx
Geoff, Dave and Catherine Cook — myYearbook
Jennifer Telfer — Pillow Pets
Tom and Kate Chappell — Tom's of Maine
Jim Koch – Boston Beer Company
Joel Glickman — K’NEX
Jim McCann — 1-800-FLOWERS.COM

Nume ca Bill Gates, Larry Ellison şi Mark Zuckerberg ne vin în minte atunci când ne gândim la cei câţiva norocoşi care au făcut bani din ideile lor.

Însă nu trebuie să trăieşti în Silicon Valley sau Seattle ca să îţi transformi o idee într-o afacere de milioane, potrivit CNBC.

01. Chris and Robin Sorensen — Firehouse Subs

Chris and Robin Sorensen erau pompieri în Florida şi au avut ideea să deschidă un restaurat bazat pe sandvişuri bazat pe istoria famililor lor cu tradiţie în lupta cu focul.

Fraţii Sorenson au împrumutat bani, în 1994, pe o linie de credit a socrilor lui Robin şi au deschis primul restaurant care era decorat cu echipamente de pompieri şi cu o pictură murală ce reprezenta departamentul local de pompieri.

Robin lucra la restaurant iat Chris a continuat să fie pompier cu jumătate de normă. Acum ambii fraţi au lăsat lupta cu flăcările în urma lor deoarece Firehouse Subs a devenit o franciză în plină extindere.

Sunt 514 restaurante în Stele Unite ale Americii iar cifra continuă să crească, deoarece companai intenţionează să se aextindă în parte de nord-est, centrală şi de sud-est a ţării.

În 2011 restaurantele Firehouse Subs au avut vânzări totale în valoare de aproape 285 de milioane de dolari.

(w460) Chris and

02. Mary Ellen Sheets — Doi bărbaţi şi un camion

Mary Ellen Sheets nu şi-a imaginat vreodată că transportul gunoiului se poate transforma într-o afacere de mai multe milioane de dolari. La începutul anilor `80 fii ei, Jon and Brig Sorber au început să fie cărăuşi pentru vecinii cărora le tranportau în camioneta proprie gunoi, vechituri sau mobilier.

Când băieţii au plecat la facultate telefonul a continuat să sune aşa că mama lor a angajat doi bărbaţi şi a cumpărat o altă camionetă cu 350 de dolari. La început activitatea era un hobby dar ulterior, la finele anilor `80 a renunţat la serviciu pentru a-şi dedica tot timpul afacerii de transport.

Din momentul în care a decis să vândă francize ale afacerii au început să curgă banii. Acum, afacerea numită chiar “Doi bărbaţi şi-un camion” are 224 de filiale în 34 de state americane.

Brig Sorber a luat locul mamei sale ca preşedinte al companiei, dar Mary Ellen Sheets ocupă un fotoliu în consiliul de administraţie alături de Jon Sorber.

În 2011 compania a efectuat 353.761 de transporturi, în urma cărora a încasat 220 milioane de dolari.

(w460) Mary Ellen

03. Bert and John Jacobs — Viaţa e bună

Bert şi John Jacobs au conceput părimele lor tricouri în 1989 şi le-au văndut pe străzile din Boston şi pe la colegiille de pe coasta de est a SUA. Timp de cinci ani succesul i-a evitat.

Apoi, în 1994, au avut ideea să folosească în scop promoţional o siluetă din carton botezată Jake şi sloganul “Viaţa e bună”.

Oamenii au îndrăgit mesajul simplu şi optimist iar tricourile s-au vândut ca pâinea caldă la un târg local, după care magazinele de haine au devenit interesate.

Acum figura lui Jake şi sloganul nu sunt doar pe tricouri ci au trecut pe obiecte de la prosoape până la căni şi lese pentru câini.

Viaţa este foarte bună acum pentru Bert and John Jacobs, deoarece afacerea este înfloritoare, cu încasări pe 2011 care însumează peste 100 de milioane de dolari.

(w460) Bert and J

04. Sara Blakely — Spanx

Într-o seară, Sara Blakely a tăiat partea de jos a unei perechi de dresuri şi aşa s-a născut ideea produsului Spanx.

Cu economiile în valoare de 5.000 de dolari Blakely a patentat invenţia dresurilor fără şosete şi a străbătut statul Carolina de Nord în căutarea unor fabrici de textile care să dorească să producă Spanx.

Numai un proprietar de fabrică a decis să pună în operă “ideea nebunească“. În anul 2000 prototipul perfecţionat a ajuns pe rafturile magazinelor iar în primele trei luni vânzările au atins peste 50.000 de bucăţi.

Ideea nebunească s-a transformat într-o întreagă gamă de produse care se vând în lumea întreagă.

În luna martie Sara a ajuns pe Lista Forbes a Miliardarilor pe 2012, deoarece venitul companiei ei a fost evaluat la aproape 250 de milioane de dolari.

(w460) Sara Blake

05. Geoff, Dave and Catherine Cook — myYearbook

Fraţii Dave şi Catherine Cook se mutaseră la un nou liceu în anul când le-a venit ideea unui album online al promoţiilor liceale.

Pentru spriji s-au adresat fratelui lor mai mare Geoff Cook, care era la colegiu, iar acesta a deveni,t în 2005, preşedintele şi primul investitor al sitului myYearbook.

După nouă luni situl avea deja un milioane de utilizatori şi pe măsură ce a luat amploare, a depăşit lumea liceală şi a devenit unul de socializare.

În noiembrie 2011 reţeaua socială Quepasa a cumpărat myYearbook pentru suma de 100 de milioane de dolari, iar în luna iunie a acestui an situl myYearbook a fost redenumit MeetMe.

Toţi cei trei fraţi lucrează în continuare la companie.

(w460) Geoff, Dav

06. Jennifer Telfer — Pillow Pets

Ideea pentru perne în formă de animale de casă i-a venit lui Jennifer Telfer după i-a văzut pe fii ei cum turteau animalele de plus pentru a le folosi drept perne.

Împreună cu soţul ei a decis să vândă singuri pernele produse din 2003 în cadrul propriei companii, CJ Products, la un chioşc în timpul vacanţelor de vară.

De atunci vânzările au explodat, iar veniturile pe 2010 au însumat 300 de milioane de dolari.

(w460) Jennifer T

07. Tom and Kate Chappell — Tom's of Maine

Tom şi Kate Chappell s-au mutat în Maine în 1968 sperând să îşi simplifice vieţile. Când au realizat că nu găsesc produse naturale şi neprocesate, au decis să le producă şi vândă chiar ei.

Au laut un împrumut de 5.000 de dolari şi au plasat şampon şi produse de igienă personală naturale la toate magazinele naturiste.

Cinci ani mai târziu au lansat produsul lor cel mai de succes, parta de dinţi Tom’s of Maine. 

Până în 1999 vânzările au depăşit 40 de milioane de dolari iar în 2006 Colgate Palmolive au cumpărat 84% din firma Tom’s of Maine pentru 100 de milioane de  dolari.

Acum familia Chappell are o nouă afacere: Rambler’s Way Farm, care creează haien din lână.

(w460) Tom and Ka

08. Jim Koch – Boston Beer Company

Tatăl lui Jim Koch face parte din a cincea generaţie de berari, dar Jim nu a continuat afacerea de familie după cea căteva mari firme au monopolizat piaţa.

Koch s-a întors la origini atunci când a observat că oamenii vor ceva diferit. A căutat reţeta străbunicului său şi a început să facă berea în propria bucătărie.

Odată ce mostra de bere a fost gata şi-a dat medimia din funcţia de consultant de management şi a mers din uşă în uşă pe la barurile din Boston în încercarea de a vinde bere blondă Samuel Adams Boston.

Astăzi compania este cel mai mare  producător de bere specială şi vinde 30 de sortimente diferite. Reţetele folosesc doar ingrediente naturale.

Compania a câştigat, cu produsele sale, mai multe concursuri internaţionale de degustare de bere decât oricare alta.

TheBoston Beer Company a avut în 2011 venituri în valoare de 513 millioane de dolari.

(w460) Jim Koch â

09. Joel Glickman — K’NEX

S-a întâmplat la o nuntă. Joel Glickman, care avea atunci 50 de ani şi muncea la afacerea de mase plastice a familiei a început să taie şi să unească mai multe paie de băut.

Creaţia i-a dat ideea să facă o jucării din plastic cu care să se poată construi. După ce a fost respins de firmele de profil Hasbro şi Mattel, Glickman a decis să producă jucăriile la fabrica familiei.

În 1993, la scurt timp după ce K’NEX a intrat pe piaţă, fondatorul companiei Toys R Us’ a spus că e cea mai bună jucărie de ani de zile.

Patru ani mai târziu vânzările jucăriei îi aduceau lui Glickman 100 de milioane de dolari.Compania  anticipează vânzări în valoare de 100 de milioane de doalri şi pentru 2012.

(w460) Joel Glick

10. Jim McCann — 1-800-FLOWERS.COM

Jim McCann era barman şi asistent social, dar tot dorea să îşi mai rotunjească veniturile când a cumpărat o florărie, pentru 10.000 de dolari, în 1976.

Afacerea s-a extins la 13 florării în zona metropolitană a New York-ului, dar abia în 1986, după ce a cumpărat numărul de telefon 1-800-FLOWERS , afacerea a luat avânt.

Compania lui McCann a fost prima care a adoptat un număr de telefon 1-800 cu nume, iar ideea a dat roade. 

Pe internet domeniul a fost cumpărat din 1991, iar în 1999 la numărul 1-800-FLOWERS a fost adăugată particula .COM.

Compania a raportat un venit total de 689.8 millioane de dolari în anul fiscal 2011.

(w460) Jim McCann

 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 32°C
IASI 31°C 31°C
CLUJ 30°C 28°C
CONSTANTA 29°C 28°C
CRAIOVA 31°C 28°C
BRASOV 28°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Iunie 2018, 09:08
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-06-2018
Deschidere: 8163.77
Maxim: 8177.22
Mimim: 8087.71
Variatie: -0.93%
TLV
2.34
2.1%
BRD
13.10
1.96%
SNG
36.60
0.27%
SNP
0.31
1.42%
FP
0.90
0.34%
TGN
396.50
1.13%
EL
9.69
1.04%
SIF5
1.86
0.52%
SIF2
1.38
2.11%
SNN
7.44
0%
ARHIVĂ ȘTIRI