10 alimente pentru mai puțin stres în pandemie

Mai ales în perioadele de izolare și de scădere a relaționărilor sociale, avem nevoie să consumăm anumite alimente care să ne asigure nutrienții necesari pentru a susține organismul în lupta cu stresul.

19 Noiembrie 2020, 15:50 (actualizat 19 Noiembrie 2020, 15:53) |
10 alimente pentru mai puțin stres în pandemie

Până la pericolul real al coronavirusului, stresul adus de această perioadă prelungită încă de la începutul anului devine poate un pericol mai important pentru sănătatea noastră, iar efectele pot fi pe termen lung.

Teama de boală, depărtarea față de prieteni, izolarea socială, scăderea orelor petrecute afară sau a momentelor în care făceam sport, sunt doar câteva elemente care riscă să  aducă efecte pe termen lung asupra sănătății noastre. Stresul scade imunitatea, ne activează boli sau dereglări mai vechi ale organismului și diminuează capacitatea acestuia de apărare. Suntem obosiți după atâtea luni de pandemie și, din păcate, nici nu putem estima cât vor mai dura efectele sociale și psihice ale atmosferei generate în jurul nostru.

Paradoxal, devenim mai vulnerabili, în loc să ne putem apara mai bine de viruși sau alți factori patogeni în această perioada. Cum sportul îl putem practica mai puțin decât acum un an, avem în schimb soluția adaptării dietei la un nivel ridicat de stres și creșterea ponderii unor alimente care să ne ajute  mai ales acum, în timpul pandemiei.

Încercând să acoperim atât vitamine cât și minerale necesare organismului inclusiv în perioada de toamna iarnă, ar fi bine  să introducem sau să păstrăm în dieta noastră actuală cel puțîn 10 alimente cu efect antistres :

Vitamina C este una dintre cele mai populare vitamine care ne ajută în lupta împotriva stresului și o găsim în portocale, mandarine și grepfrut.

Magneziu și potasiu - importante și ele atât pentru sănătatea fizică cât și psihică  – le găsim cel mai ușor în banane și legume verzi.

Vitamina B6 o putem asigura prin consumul de avocado și kiwi.

Țelina conține fitoelemente care scad nivelul hormonilor de stress și relaxează sistemul nervos.

Ciocolata – consumată moderat pentru a nu ne îngrășa – ajută la eliberarea endorfinelor care generează senzația de plăcere și diminuează efectul stresului.

Nucile conțîn acizi grași și cupru, acesta din urmă fiind un alt element care sustine relaxarea celulelor nervoase și  diminuarea nivelului de stres.

Alături de aceste 10 alimente, le putem aduce și pe acelea care ne asigura  acizii grași și care sunt foarte importante în sezonul toamna – iarnă. În principal este vorba despre  peste, ulei de măsline sau semințe.

Sunt elemente simple, cunoscute, pe care le putem introduce ușor, fără costuri ridicate, în dieta noastră de toamna și de pandemie.

Autor:  Răzvan Nicolescu

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SĂNĂTATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 4°C 9°C
IASI 4°C 8°C
CLUJ 7°C 9°C
CONSTANTA 7°C 14°C
CRAIOVA 4°C 5°C
BRASOV 6°C 10°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI