„Salvați-ne viitorul” – Campanie ONU privind politicile educaționale pentru generația încercată de criza COVID-19

Campania Salvați-ne viitorul
Campania Salvați-ne viitorul
8 august 2020, 14:04

”Deciziile pe care guvernele și partenerii organizației le iau acum vor avea impact asupra sutelor de milioane de tineri și asupra perspectivelor de dezvoltare ale țărilor pentru decenii următoare.”, atrage atenția înaltul oficial.

”Pandemia COVID-19 a dus la cea mai mare perturbare a educației din toate timpurile. La jumătatea lunii iulie, școlile au fost închise în peste 160 de țări, afectând peste 1 miliard de elevi. Cel puțin 40 de milioane de copii din întreaga lume au pierdut educația în anul preșcolar critic. Și părinții, în special femeile, au fost nevoiți să-și asume sarcini grele în gospodărie.” a arătat reprezentantul ONU în cuvăntul său.

În ciuda unor soluții precum lecțiile online, lecțiile prin radio sau televiziune, în pofida eforturilor intense depuse de profesori și de părinți, ”elevii cu dizabilități, cei din comunitățile minoritare sau defavorizate, studenții detașați și refugiați și cei din zone izolate au cel mai mare risc de a fi lăsați în urmă. Și chiar și pentru cei care pot accesa învățarea la distanță, succesul depinde de condițiile de trai ale acestora”, a mai avertizat Antonio Manuel de Oliveira Guterres.

Criza din educație nu este nouă. Incă înainte de pandemie, ”peste 250 de milioane de copii în vârstă școlară nu aveau acces la învățământ,  și doar un sfert din copiii din țările în curs de dezvoltare absolveau ciclul secundar cu abilități de bază”. Restricțiile și provocările aduse de noul coronavirus au acutizat criza:”Acum ne confruntăm cu o catastrofă generațională care ar putea risipi potențialul uman inestimabil, să submineze decenii de progres și să agraveze inegalitățile înrădăcinate. Efectele impactante asupra alimentației copilului, căsătoriei copiilor și egalității de gen, printre altele, trebuie să preocupe profund” a subliniat Guterres

Acest scurt document de politici solicit decidenților din întreaga lume acțiuni în patru domenii cheie a arătat reprezentantul ONU: ”În primul rând, redeschiderea școlilor. Odată ce transmisia locală a COVID-19 este controlată, primirea elevilor în școli și instituțiile de învățare cât mai sigur posibil trebuie să fie o prioritate. Am emis îndrumări pentru a ajuta guvernele în acest efort complex. Este esențial să se echilibreze riscurile pentru sănătate cu riscurile pentru educația și protecția copiilor și să se ia în considerare impactul asupra participării forței de muncă a femeilor. Consultarea cu părinții, îngrijitorii, profesorii și tinerii este fundamentală.

În al doilea rând, prioritizarea educației în deciziile de finanțare. Înainte de criză, țările cu venituri mici și medii se confruntau deja cu un decalaj de finanțare a educației de 1,5 trilioane de dolari pe an. Acest decalaj a crescut acum. Bugetele educației trebuie protejate și sporite. Și este esențial că educația să fie în centrul eforturilor de solidaritate internațională, de la gestionarea datoriei și pachete de stimulare, la apeluri umanitare globale și asistență oficială pentru dezvoltare (AOD).

În al treilea rând, inițiativele educaționale trebuie să caute să ajungă la cei cu cel mai mare risc de a fi lăsați în urmă – persoane aflate în situații de urgență și crize, grupuri minoritare de toate tipurile, persoane strămutate și persoanele cu dizabilități. Aeste inițiatve ar trebui să fie receptive la provocările specifice cu care se confruntă fetele, băieții, femeile și bărbații și ar trebui să caute urgent să elimine decalajul digital.

În al patrulea rând, viitorul educației este aici. Avem o oportunitate generațională de a reimagina educația. Putem face un salt către sisteme orientate spre viitor, care să ofere educație de calitate pentru toți, ca trotineta pentru Obiectivele de Dezvoltare Durabilă.”

Acestea sunt cele 4 patru ținte directoare pentru educație, educatori și decidenții în domeniu, în strategia propusă de secretarul general al ONU. Antonio Guterres consideră că, pentru atingerea acestor obiective este nevoie de investiții în alfabetizare digitală și în infrastructură, evoluția către învățarea modului de a învăța, generalizarea învățării pe tot parcursul vieții, de metode flexibile de livrare a educației, de la tehnologii digitale și programe curriculare modernizate, precum și de susținere durabilă pentru profesori și comunități.

Toate aceste recomandări pornesc de la principiul că ”Educația este cheia dezvoltării personale și a viitorului societăților. Deblochează oportunitățile și restrânge inegalitățile. Este baza societăților informate, tolerante și un motor principal al dezvoltării durabile.”,  arată în apelul său Antonio Guterres, secretarul – general al ONU.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite